hamtaro..><"

Monday, December 5, 2011

"Tudung Labuh Hipokrit..??"

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَ 
   Meh SAYA nak bagi sikit kata² hikmat kat AWAK . .

Bertudung wajib tau tak . .
Pakai dapat pahala . .
Tak pakai dapat dosa . .
Betul ?
Mesti la betul . .


Islam menyuruh wanita memakai tudung dan melabuhkan tudung hingga menutupi dada . .
Itu lah wujudnya tudung labuh..
Tentang baik tak baik perangai si pemakai.
Itu no dua..
Yang penting..menutup aurat itu adalah wajib..
Perkara utama..
Buat dapat pahala,x buat dapat dosa..
Itu yang penting..


  "Kenapa mesti kena keluar kenyataan perempuan bertudung         tak semestinya baik .
     Kenapa mesti buat kenyataan macam tu ?"

Cuba korang bayangkan . .
Tiba² seorang perempuan yang baru ingin memakai tudung
Membaca status korang..
Dan membatalkan niat bertudung disebabkan status korang tu disebabkan statement korang tu..
Elok orang baru nak pakai tudung jadi terus tak pakai tudung . .

      Apa korang dapat ?
      Korang da la berdosa sebab tak pakai tudung . .
      Lepas tu mengeluarkan statement yang boleh mempengaruhi      orang supaya tak
      bertudung . .
      Bertambah² dosa . .
      Korang suka ker macam tu ?
      Suka kumpul dosa ?


Bagi saya . .
Siapa² perempuan yang kononnya tak dapat hidayah tu . .
Kalau taknak bertudung itu hak korang . .
Tapi jangan keluarkan statement macam tu . .
Berdosa !
Mempermainkan hukum Allah . .


    Makhluk yang menentang dan mempersoalkan hukum Allah ni siapa ?

Syaitan tau ta !
Korang pernah baca sejarah syaitan ?
Pernah ?
Hanya syaitan yang menentang hukum Allah ni . .
Ingat diorang mempersoalkan perintah Allah supaya mereka sujud kepada Adam . .
diorang mempersoalkan perintah tu . . kemudian mereka menentang perintah tu . .
Menentang dan mempersoalkan perintah Allah . .

    
     Nak jadi sama seperti itu ?
Korang pikir²kanlah..
        ~لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ~ 
-munazah yasin-

No comments:

Post a Comment

monkey..!